Thursday, January 31, 2013

Ikan Bakar Resepi Si Suami



Salam. Disebabkan masa kawin haritu dapat hadiah 2 biji oven, kalau tak guna lagi tak tau nak habaq la wi. Heee. Kami berdua memanglah tersangat gembira bila dapat hadiah. Tak kira apa pun. So, kalau ada yang still nak bagi hadiah kami terima dengan hati terbuka. Heee. 



Okay, so ni lah dia dua biji oven yang kami dapat. Yang kecik comey kat atas tu kakak sulung dan abang ipar saya yang bagi. Yang besar macam nak suruh saya jadi chef tu keluarga Kakak ipar yang bagi. Tapi disebabkan kami dah ada 2 biji, jadi kakak saya offer nak tukar hadiah dengan saya. Sebab even dia bagi oven kat kami, dia sendiri pun belum ada oven. Heee. So saya bersetuju. Pertukaran oven dengan blender sebab saya masih belum ada blender. Sebelum ni pun kitorang ada bertukar hadiah juga sebab saya dapat set periuk sampai 2 kan. Dia pula still ada sebuah rice cooker yang belum digunakan. Kenapa membazir, marilah berbarter. Barulah cepat sikit lengkap rumah masing-masing. Lagipun dia baru je setahun mendirikan rumah tangga. Terima kasih kerana sudi menjadi bukan bisnes partner tapi barter partner. Heeee.



Ini lah pertama kali saya menggunakan oven seumur hidup. Setiap kali nak guna harus sentiasa ada buku manual di tangan. Dan malam tadi kami bercadang untuk bawa bekal ikan bakar. Jadi suami pun tunjukkan skill yang dia ada membuat bahan perapan ikan bakar. Semalaman diperap, pagi tadi saya bangun awal dan bakar. Di mana janji manismu yang nak bangun awal untuk bakar ikan, hai suami? Heee. Tak kisahla. Bukan susah pun nak tolong bakar. Angkat letak atas tray terus masuk oven je. Tunggu 20 minit sambil iron baju kerja, TING!! Kan dah siap...Harum semerbak lah rumah kami pagi tadi. Suami bangun terus pergi dapur dulu tengok apa yang special. Dia ingatkan saya buat cucur ikan bilis feveret. Hihihi.



Dipersembahkan ikan keli bakar si suami. Satu lagi dah kena bungkus. 


Nasib baik ikan ni kena bakar. Kalau tak, bersilat lagilah dengan dia kat dalam kuali. Huuu

No comments: