Sunday, July 8, 2012

Umi Budak Jahat di tempat baru



Assalamualaikum.

Sebenarnya nak kata baru sangat tu, takda lah kan, dah busuk dah pun kat office ni. Location dia Bukit Jalil which is sangat lah sekangkang kucing aje dari rumah bujang saya. Tapi still kena drive lah. Kan best kalau ada driver. Oh ya, boss saya sedang mencari personal driver. So pada sesiapa yang takda koje asyik skodeng blog aje, meh la hantar resume. Ciri-ciri utama yang dicari : tahan maki. hehe. Okay, ini iklan semata.




  
::Ni workstation tumpangan saya. hihi. Tumpang ye, Mejar Azmi ::



Setakat ni saya masih lagi dalam tempoh percubaan selama 3 bulan. Maka harusla tunjuk etika yang baik walaupun pernah boss masuk office dulu sebelum saya. Hehe. Itu perkara biasa. Boss pun cari saya awal2 pagi tu bukan apa, nak minta ajarkan download lagu dari Youtube. Aduhai. Comel kot dia cakap nak "record lagu". Mula-mula blur juga dah kenapa boss ni nak buat album ke main rekod-rekod bagai. Rupanya nak "download". T_T. Maka diajarkan la pada boss ni. Tiga pat kali juga lah nak tunjuk dan suruh dia test (thanks to Futurekids sebab bagi ilmu seorang guru komputer pada saya). Lepas tu, saya balik la ke tempat kerja saya. Ingat dah selesai tugas pagi tu. Rupanya, intercom asyik berbunyi-bunyi. Tak sempat jawab, boss suruh secretary dia panggil "budak jahat" naik atas. Secretary @ Kak Linda mulanya bingung lah siapa budak jahat. Habisla diteka staf laki-laki kan. Rupanya, nama "Umi" yang keluar. Aduss. Kenapa saya budak jahat?? Anyway, saya tak makan hati pun sebab saya dah kenal perangai boss. Saya rasa perangai dia tu masih comel macam kanak-kanak. Namun kanak-kanak pun kadang-kadang annoying juga kan.






:: BudakJahat. Layan ye ::




:: Ini view office tingkat bawah sekali. Tempat kebanyakan staff kerja dan lepak ::



:: tempat mentekedarah. tapi boss je rajin duk sini kot sebab level dia ::



:: jom naik tingkat atas sekali ::







Decor dan struktur bangunan office ni memang menjadi kegemaran sebab diterapkan rekabentuk dan dekorasi moden. Rumah impian saya, namun hanya mampu jadi office impian sahaja setakat ini. Akan diusahakan masa akan datang. Dan di sinilah tempatnya dugaan yang banyak ketika berpuasa sebab setiap bulan kami akan shopping stok makanan yang banyak untuk semut-semut di dalamnya. Hehe.


Akhir sekali, mesti rindu dengan saya kan. Nah, amek ni!


 :: Ntah kenapa tiba-tiba teringin pakai baju kotak-kotak ni.
Colleague dok usik saya dgn buat gaya Najwa Latif bersama gitar nyanyi lagu Muka buku::


Okey, enjoy touring my new working place! Bye.


6 comments:

Moumo said...

bestnye dpt blik sndri.
ko kje mne cik mimi?

Umi Nadiah said...

eh, moumo masih exist laa...hehe. aku keje bkt jalil skang beb. company private jugak.

ashikin said...

ummi tempat hang xde nak pakai programmer ke beb??

AKu ngah cari kje ni...huhu

Umi Nadiah said...

xde lah Ash. Ni bukan company IT. Ko nape berenti tempat keje dlu?

ashikin said...

jauh dr umah aku..
la ni aku duk seri kembangan gak...
nak ke damansara jem kot...2 jam...

Umi Nadiah said...

yeke...btol jugak. aku pon malas da nak ke PJ. paling2 pon aku g puchong je. carik r keje kat mudah ke. mmg mudah dia panggil