Monday, March 28, 2011

1st STAGE SIAP!

Pfft...! *ni bunyi orang penat*. Selesai sudah stage pertama permulaan bisnes yang diberi nafas baru. Dengan kerjasama seorang rakan sekerja akhirnya dengan lafaz Basmalah mari doakan supaya kami akan konsisten dalam bidang perniagaan ni. Motif utama adalah ingin berkongsi ke'obses'an terhadap barangan yang sangat cute masa kini. Kedua, ingin menghasilkan barangan hand-made yang mana mempunyai nilai2 kreativitinya tersendiri serta kelihatan unik.


Oh ya. berkata mengenai hand-made ni, saya ada bercita-cita nak mengikuti kursus jahitan. Memang ada gaya seorang surirumah kan saya ni? Mungkin betul nama kita melambangkan diri kita. UMI=ibu saya. Jadi, ianya kelihatan seperti ibu yang sempurna jika saya dapat menyediakan keperluan anak-anak saya akan datang. Nanti budak budak biasalah, kejap kejap tunjuk seluar koyak, suruh ibu jahitkan. Nak masuk pertandingan bercerita, suruh ibu buatkan baju. Ye, saya harus bersedia untuk itu.



Di samping itu, saya ingin mencuba mengkomersialkan hasil kerja tangan saya di samping berkongsi kepuasan itu dengan orang ramai. Wah gitu cita-cita saya.



Oh ya, pagi tadi saya telah setelkan shooting untuk promosi barangan pertama kami, beg MAIKA ETNIK. Mungkin dalam sehari dua lagi akan dipostkan gambar gambar tersebut ke dalam blogshop TWEETLOOK. BIG credit kepada puan photographer harini iaitu partner bisnes, Qusha kerana berjaya meng'shoot' gambar melalui sudut-sudut yang terbaik. Till then.




-WRITE LATER-

XOXO

3 comments:

ashikin said...

umi good luck!

check out blogshop aku
http://redmattopstyle.blogspot.com/

Unknown said...

good luck umi!!! :)

Umi Nadiah said...

thanks budds!!

help me promote yer....
laviu all..wee..wee... ^^