Saturday, March 19, 2011

SATAY KAJANG @ TAIPING







Taiping MY HOMETOWN. Setiap kali balik Taiping je, mesti ada kejutan. Ada je perubahan somewhere dekat area Taiping. Bermula dengan renovation rumah mak abah, sepupu papat, naiknya Giant, Tesco, Taiping Central, sampailah ke flyover yang baru naik dekat area stesen keretapi Taiping. Dan kepulangan kali ni, dapat tahu ada Satay Kajang. Bukan KIJANG ye kak Ana wei T_T.






Franchise satay kajang dibuka di Lazzad Cafe Satay Kajang. Memang sedap lah. Saya tak ingat satay kajang yang sebenar rasa macamana, sebab last makan masa tamat SPM, tapi saya setuju yang dekat restoran ni adalah memang satay kajang. Dan harganya tujuh kupang secucuk. Berbaloi balooii. 3 cucuk dah kenyang. LEMBUT, GEMOK, SEDAP, ADA UMMPH! Biasanya orang suka makan satay ayam kan. Namun untuk menu malam ni, kami order 13 DAGING,dan 7 AYAM. Kenapa macam tu? Kau tanya lah Kakak saya tu. Sebab terlalu kagum satay daging yang lembut dan tak melekat celah gigi, itulah pengiraan beliau. Excellent division! T_T. VAGIVAA!





Di samping satay, ada juga menu item yang lain macam nasi ayam hainan, laksa, mi kari, kueyteow sup fishball, nasi ayam kampung. Menu ala ala kopitiam la, Chinese punya type makanan. Dan tahulah kan, melayu biasanya terliur dengan chinese-type food ni, jadi majoriti antara kami berlima memilih kueyteow sup fishball. Selebihnya memilih mi/mihun kari. Still ada fishball, malah ada CRAB STICK kenapa yang ni takda dalam kueyteow sup, marra ni! Disamping air kasturi asam boi, carrot susu, tea o, harga kesemuanya hanya RM39.50.












Untuk yang berminat nak cuba, ni alamat Lazzad Cafe:

Waktu operasinya hanyalah pada hari Selasa - Ahad 2.30PM - 12.00 AM




mode: perut toncet tak boleh duduk T_T

No comments: