Tuesday, March 6, 2012

Pencarian Job Baru

.JOB.
(Yes, u need new job)
Walaupun saya jenis orang paling malas nak pergi interview, tapi saya still kena go through proses cari kerja baru dan berdebar-debar tunggu panggilan interview, kemudian praktis sambil baring2 sebelum tido yang pada hakikatnya tak pernah terkeluar pun di hari interview tu sendiri. Tapi takpe, itu cuma satu cara Umi nak mempastikan dirinya telah bersedia melonggarkan otot2 mulut untuk banyak bercakap (sebab dia sangat pemalu nak berborak dengan orang asing).
Namun, pencarian ni sebenarnya tak semudah mulut berkata-kata, sebab dia punya "kerjaya mimpi" tersendiri. Nak kerja dekat office yang besar dan cantik, privacy terpelihara dan punya cubical sendiri, yang bila orang lalu pon tak perasan (kecuali orang tu meninggalkan kentut).
Dan yang paling payahnye... ni hah..
Bukan dia takda kasut stilletto untuk ke office, tapi dia tak berminat kerja dalam apa-apa bidang kecuali DESIGN. Ya, memang teruk budak ini. Pengalaman tak sampai setahun jadi creative executive, dah demand nak kerja bidang tu aje. Baiklah, tukar minda. Kau harus buka mata terhadap semua kerja yang kau rasa kau boleh dapat. Namun, hati masih berat sebelah nak design juga. Ok, fine. Semoga berjaya.

4 comments:

natasya merican said...

apasal carik keja baru?

Umi Nadiah said...

sbb dah tender ;p

ashikin said...

Umi ko ske design kan?? pe kata ko tlg designkan blog aku huhuhu

Umi Nadiah said...

Ashikin: eh...memang aku suka pon. huhu